2 comments on “HUKUM MAKAN DIDALAM BEKAS MAKANAN AHLI KITAB (KAFIR)

  1. saya musykil tentang menggunakan bekas/ peralatan dapur mcm periuk,pinggan mangkuk yang saya dah ketahui memang ada digunakan untuk babi.jadi bila baca entry ni kata hanya perlu cuci dgn air shj. maksudnya,adakah xperlu samak lagi.cukup hanya guna air????tolong saya sebab saya ni tinggal dgn mertua yg b’agama lain

  2. saya musykil tentang menggunakan bekas/ peralatan dapur mcm periuk,pinggan mangkuk yang saya dah ketahui memang ada digunakan untuk babi.jadi bila baca entry ni kata hanya perlu cuci dgn air shj. maksudnya,adakah xperlu samak lagi.cukup hanya guna air????tolong saya sebab saya ni tinggal dgn mertua yg b’agama lain

    Assalamualaikum wbt.

    Ya, puan cukup dengan basuh seperti basuh pinggan mangkuk biasa, sebagaimana telah dijelaskan dalam hadis-hadis Rasulullah SAW.

    Wallahua’lam

Tinggalkan Jawapan

