One comment on “Sentuh Pmpuan, batal wudhu atau tidak?

  1. salam…
    saya sering mandi bersama anak perempuan yang berumur 1tahun 9 bulan. semasa mengambil wuduk (menggunakan getah paip), anak perempuan saya ikut serta meniru perlakuan saya. saya terpaksa berebut @ berselang seli membasuh anggota wuduk yang berkenaan. Persoalannya, adakah sah wuduk saya sekiranya air tersebut terlebih dahulu melalui/mengalir ke tangan anak saya sebelum sampai ke pada saya? adakah ia masih dikira air mutlak?
    sekian..wassalam dan terima kasih.

    Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh.

    Isu air musta’mal telah dibincangka di sini
    https://soaljawab.wordpress.com/2007/07/05/isu-air-mustamal/

Tinggalkan Jawapan

