One comment on “Ibu Yang Suka Berbomoh

  1. saya pelajar yg berusia 17 tahun,seperti diketahui didalm yahoo web pown adew diyatakn pasal ramaln untuk yg berbintang gemini ,taurus dan sebagai saya maklum memang x benar……apakh yg perlu sya lakukan untuk menebus dosa saya yg mempercayai ramaln tentang masa depan .pekerjaan dan pasangn hidup dan sebagainya, seperti yg disabdakan oleh baginda Rasullulah”barang siapa yg mendatangi peramal lalu menanyakn tentangg satu ramaln maka tidak diterima shalatnya selama 40 malam….saya tidak lg percayai ramaln seperti yg saye percayai sebelum ini……apakah dosa sya masih boleh diampun?
    1)sekarang bulan puasa saya perlu ke surau tuk solat terawih,,apakah amalan saya tidak diterima selama 40 mlm seperti yg diperkatakn baginda RASullulah?

    2)maksudnya segala yg saya lakukan di bulan puasa ini tidak mendatankn faedah……tuk mendapt pahala……tapi sya dah insaf??

    3)apakh saya sudah tergolong dalm golongan murtad??

    Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh.

    Tahniah kerana saudari menyedari kesilapan lalu. Banyakkan berdoa kepada Allah SWT untuk mengampuni dosa-dosa saudari, dan menerima amal ibadah saudari.

    Bukankah Allah Maha Penerima Taubat.

    Lakukan sebanyak mungkin amalan kebaikan yang wajib mahupun sunat, dan bersangka baiklah dengan Allah kerana Allah tidak memungkiri janjinya.

    Wallahua’lam.

Tinggalkan Jawapan

